Saturday, March 6, 2010

不想长大,只想保留现在的青春!

突然觉得自己好像长大了很多……很多东西都要自己去做决定,自己去寻找我的人生目标!

没想到我那么快要去实习教书了咯……这是我第一次在学校教书,面对我的学生、其他老师 、校长等!不知到时的情况会如何呢?我会不会是一位称职的老师呢?我到那个水准了吗???我真的很想知道我这几年来学到的东西,是不是能运用在我的教学当中呢?总是觉得我们在学院学的知识都很深奥、远远超越了小学老师的知识了咯!

还有,我现在也是想以后的我是怎样的呢?嫁了人的话是不是会变得更不一样呢?一旦嫁了人,我就是人家的老婆了、人家的媳妇!那么那时我的责任是不是也不一样了呢?是不是会和做人家女友的时候相差很大呢?有点担心这一切都会变得更不一样呢!嫁人了我就得呆在老公的家了吗?难道我不可以像平常那样回我的家乡吗?我想那时回娘家的次数会变得越来越少了吧!这也是其中一个变化呢!那时的我能不能接受那样的变化吗?我妈妈那么疼我,她会不会因此而伤心呢?因为女儿一旦嫁了出去就是人家的人了,父母也不能做些什么呢!因此,我想我的妈妈会很反对我那么年轻就嫁人了吧!

不敢想象未来的我会变得怎样呢!这时候的我变得很害怕长大、很害怕面对未来!不懂为什么呢!
T.T

2 comments:

Anonymous said...

don think too much, ah har. just appreciate whatever you have now..... how the future will be, just let it be. what we can do is to prepare ourselves for our futures. for example, enhancing your knowledge, being more independent so that you are able to take care of your beloved and your family, and also train your students to be better ppl. you must set a model of yourself for them. remember, prepare yourself for the future no matter how future will be. what you're doing now is to shape your future. ok?

Prawn said...

Okok...i will try not to think so much d...if not,i also dunno wat to do later.... =p
thanks for ur advice...